Kwaliteit netwerk


Het LZV werkt met een kwaliteitskader. In dit kader staat de werkwijze met bijbehorende werkafspraken binnen het netwerk beschreven. Zo zijn er afspraken rondom specifieke diagnostiek voor veteranen en zijn er vastgestelde prestatie-indicatoren voor toegang, in- en doorstroom binnen de keten voor zowel het maatschappelijk werk als de GGZ-instellingen.

Vaste onderdelen van het kwaliteitsbeleid

De volgende drie onderdelen vormen de basis van het kwaliteitsbeleid van het LZV.

  • In een managementreview wordt de kwaliteit van de voortgang en de uitvoering van activiteiten en diensten uit het voorgaande jaar getoetst.
  • Een keer in de twee jaar wordt er een ketenaudit gedaan. Het kwaliteitskader vormt daarvoor de basis. Waar nodig wordt het beleid bijgesteld en verbeterd.
  • Met behulp van de gevalideerde vragenlijst VEKTOR wordt een keer in de twee jaar de tevredenheid van veteranen over de zorg- en hulpverlening van het LZV onderzocht.

Evaluaties rondom thema’s

Naast de vaste onderdelen vinden er ook kwalitatieve evaluaties en onderzoek rondom een thema plaats, bijvoorbeeld de rol van de sociaalpsychiatrisch verpleegkundige (SPV) binnen het LZV, de samenwerking en afstemming tussen het gespecialiseerd maatschappelijk werk en de GGZ-instelling of het aanbod van specialistische zorg. Op deze manier blijft de keten zich ontwikkelen.